Zdroj: Redakcia

Už celý rok sa záhadná sekera, ktorá počas hurikánu v roku ’83 rozpútala chaos, nachádza na dne zátoky. Avšak, nič také mocné nezostáva pochované naveky. Na Brody Island prichádzajú noví návštevníci a v meste sa objavuje nový šerif. Navyše, v jeho vodách sa pohybuje nebezpečný veľký biely žralok. Dvojica Calvin Beringer a Arlene Fields narazí na nepríjemné stránky života Brody Islandu.

Pokojné prechádzky po pláži odhalia niečo oveľa ostrejšie než obyčajné morské sklo… Po iba jednom dni sa Calvin a Arlene dostávajú do konfliktu s vražednou motorkárskou bandou, a zároveň nachádzajú magickú sekeru, ktorú pred rokom tak pamätne používala June Branch. Aké ďalšie úmysly však majú Calvin a Arlene na Brody Islande? A keď už spomíname June Branch, kde sa vlastne nachádza?

Kriminálny autor Rio Youers spolu s výtvarníkom Tomom Fowlerom a ďalšími, prinášajú divoké a explozívne pokračovanie príbehu, ktorý rozširuje legendu pôvodnej série Basketful of Heads (Košík plný hlav) od hororového mága Joea Hilla. Tento komiksový zväzok obsahuje čísla pôvodného komiksu Refrigerator Full of Heads #1-6. Celá kniha obsahuje 168 strán, pričom žánrovo ide o napínavý horor.

Pokračovanie príbehu preložili do českého jazyka populárne české vydavateľstvo CREW Comics. My sme recenzný kúsok obdržali od obľúbeného komiksového obchodu – FUNTASTIC – Brána do Fantázie, za čo im patrí veľká vďaka. Joe Hill za sebou zanechal nezmazateľnú stopu v podobe výborného hororového diela. Dokázalo pokračovanie nadviazať na jeho úspech?

Zdroj: CREW Comics

V príbehu sa vraciame na povedomé miesta temného Brody Islandu

Ako bolo už v úvode načrtnuté „Lednička plná hlav“ nadväzuje na udalosti z predošlého dielu „Košík plný hlav“, pričom príbeh sa sústredí na nový pár – Calvin Beringer a Arlene Fields. Dvojica hlavných hrdinov prichádza na Brody Island s vidinou pokojných chvíľ. Avšak, ich plán na relax rýchlo naruší objavenie záhadnej sekery, ktorá kedysi rozpútala ničivý chaos.

Ich stretnutie s nebezpečnou motorkárskou bandou, ktorá taktiež pátra po mystickej zbrani, vedie k nečakaným odhaleniam a sérii brutálnych udalostí. Kľúčovými témami sú najmä následky predchádzajúcich činov a moc, ktorá prichádza s nebezpečnými artefaktmi, pričom príbeh sa nevyhýba otázkam morálky a zodpovednosti.

Scenár napísaný Riom Youersom sa vyznačuje plynulým štýlom, kde dialógy zdatne posúvajú dej a udržujú čitateľa v maximálnom napätí. Postavy sú rozpracované dôkladne, pričom ich motivácie a vzťahy postupne odhaľujú zložité vrstvy ich charakterov. Calvin a Arlene čelia nielen vonkajšiemu nebezpečenstvu, ale aj vnútorným konfliktom, ktoré postupne vyplávajú na povrch.

Príbeh sa môže chváliť originalitou, najmä v spôsobe, akým kombinuje hororové prvky s prvkami noir a grindu. Jeho zaujímavosť spočíva v schopnosti udržať čitateľa na hrane napätia od začiatku až do samotného konca, kde každá stránka prináša nové zvraty a odhalenia. Celkovo ide o pútavý a temný príbeh, ktorý sa zameriava na hranice medzi realitou a nadprirodzenom.

Lednička plná hlav a skvelého vizuálneho umenia

Výtvarné spracovanie komiksu Lednička plná hlav zaujme svojím výrazným štýlom, ktorý efektívne kombinuje realistické prvky s groteskným zobrazením násilia. Tom Fowler, zodpovedný za kresbu, využíva ostré línie a dôkladnú detailizáciu, čo umocňuje brutalitu a znepokojivú atmosféru príbehu. Farby, ktoré sú prevažne tmavé a tlmené, dodávajú príbehu nádych ponurej a hrozivej atmosféry.

Práca s tieňmi a kontrastmi naviac umocňuje napätie, čím výtvarné prvky nielen podporujú dej, ale aj vytvárajú silný vizuálny zážitok. Fowlerova schopnosť zachytiť expresívne výrazy postáv pridáva emocionálnu hĺbku a pomáha preniesť vnútorné konflikty a strachy do očí čitateľa. Výborná práca spočíva tiež v tempe a štruktúre príbehu, ktorý napreduje dynamicky.

Striedanie akčných scén s pokojnejšími momentmi plnými dialógov vytvára vyvážený rytmus. Každá kapitola udržiava konzistentné napätie, pričom prehľadnosť deja zostáva zachovaná aj napriek jemne zložitejšiemu rozprávaniu. Stránky sú precízne organizované, aby čitateľ bez problémov sledoval tok udalostí. Výrazné panelovanie napomáha plynulému prechodu medzi jednotlivými scénami.

V porovnaní s inými dielami v rámci hororového žánru, komiks Lednička plná hlav prináša originálny prístup k tematike nadprirodzeného násilia, podobne ako predchádzajúci diel. Aj keď využíva známe hororové prvky, zaraďuje sa medzi tituly, ktoré dokážu zaujať nielen svojím príbehom, ale aj inovatívnym vizuálnym stvárnením, čím si nachádza pevné miesto v modernom horore.

Aj hlavy čitateľov prinúti nový komiks k zamysleniu

Komiks „Lednička plná hlav“ v nás zanechal výrazný dojem vďaka svojej schopnosti skombinovať hrôzostrašné prvky s dávkou čierneho humoru. Komiks prináša dynamický príbeh plný napätia a násilia, ktorý však vie zaujať aj tým, že neberie sám seba príliš vážne. Tento prístup sa ukázal ako úspešný, pretože umožnil príbehu voľne sa pohybovať medzi hororom a čitateľskou zábavou.

Jedným z najsilnejších prvkov komiksu je jeho vizuálne spracovanie, ktoré výrazne prispieva k celkovej atmosfére. Naopak, niektoré momenty občas môžu pôsobiť príliš prehnane, čo môže odradiť tých, ktorí preferujú jemnejší prístup k hororu. Aj napriek tomu, komiks splnil očakávania a ponúkol dych berúci zážitok. Vrelé odporúčania smerujeme najmä tým, ktorí vyhľadávajú kombináciu hororu a absurdity.

Titul „Ledničká plná hlav“ je úctyhodným nasledovníkom predchádzajúceho diela od svetového Joea Hilla. Voľne nadväzuje na originálny príbeh a prináša nové doposiaľ nepoznané informácie. Ide o povinnú jazdu pre každého fanúšika hororu, komiksu, či minimálne spomínaného diela „Košík plný hlav“ od Joea Hilla. Definitívne hodnotenie komiksu je 8/10.

Dielo dokázalo nadviazať a rozšíriť príbeh svojho predchodcu.

1
0