Zdroj: CREW Comics

Ako vyzerá plán na zničenie Temného rytiera? „Bolo nebolo, kedysi v jednom strašidelnom dome štyria darebáci povečerali s diablom“ začína v druhej knihe ICH TEMNÝCH PLÁNOV svoje rozprávanie Joker. Že sa ten diabol volá Designer a že tá večera skončila jeho smrťou, už vieme z minulého dielu. Rovnako ako to, že celý zložito rozohraný plán, ktorého cieľom je zničiť Batmana, je Designerovým dielom.

Byť po smrti nie je pre niektorých ľudí očividne veľká prekážka. A tak, zatiaľ čo sa mesto hemží zombie policajtmi a Riddler je bez seba zo svojej novej krížovky, Catwoman s Harley sa prerezávajú čím ďalej hlbšie do nevábneho podbruška gothamského finančného podsvetia a Batmanovi nezostáva, než sa dočasne spojiť s niekým, kto bol ešte na začiatku tejto zbesilej noci jeho úhlavným nepriateľom.

Pokračovanie novej radikálnej kapitoly batmanovskej ságy vám opäť prináša scenárista JAMES TYNION IV. a ilustrátori GUILLOM MARCHOM, TONOM S. DANIELOM, C ARLO PAGULAYNOM, JORGE JIMÉNEZOM a ďalší. Kniha obsahuje zozbierané príbehy zo zošitov BATMAN č. 91-94, BATMAN SECRET FILES č. 3 a debut novej postavy: Punchline.

„Batman 2: Jejich temné plány, díl druhý“ sme mali možnosť prečítať, vďaka spolupráci s jedinečným obchodom Funtastic, ktorý nám zadovážil recenzný kúsok. Tento a množstvo ďalších komiksov, kníh, či spoločenských hier nájdete na e-shope FUNTASTIC. Avšak, teraz sa už bez zbytočných rečí poďme pozrieť, ako dielo obstálo z nášho pohľadu?

Zdroj: CREW Comics
Zdroj: CREW Comics

Detektívka, ktorá nenechá suchým žiadneho čitateľa

„Batman 2: Jejich temné plány, díl druhý“ od vydavateľstva CREW Comics je pokračovaním temného a fascinujúceho príbehu z Gotham City, ktorý začal už v prvej časti tejto série. Komiks opäť ponúka nezabudnuteľný zážitok plný napätia, akcie a hlbokých emocionálnych momentov, ktoré fanúšikov Batmana zaručene potešia.

Scenár od Jamesa Tyniona IV. je majstrovským dielom, ktoré preukazuje brilantné písanie a hlboké porozumenie Batmanovho sveta. Autor sa zameral na prehlbovanie príbehu a charakterov, pričom každý dialóg a interakcia medzi postavami sú starostlivo prepracované. Príbeh pokračuje v stopách prvej časti, ale pridáva nové vrstvy komplikovanosti a napätia. Vidíme Batmana, ktorý ocitá na samotnom dne.

Batmana, ktorý sa ocitá v boji proti novým hrozbám, pričom musí čeliť nielen vonkajším nepriateľom, ale aj svojim vlastným démonom. Vyzdvihnime aj scény, kde sa odhaľujú motivácie záporákov. Ich plány sú zlovestné a často nepredvídateľné, čo udržuje čitateľa v neustálom napätí. Každý zvrat je premyslený a dôkladne načasovaný, čím sa zabezpečuje, že príbeh nikdy nestráca na dynamike.

Tvorcovia dokázali vytvoriť atmosféru neustálej hrozby, ktorá dokonale vystihuje temnú podstatu Gotham City. Každý počin Batmana, ako aj ostatných postáv je absolútne nervydrásajúci. Čitateľ sa dokáže do príbehu natoľko zažrať, že ihneď po dočítaní komiksu potrebuje ďalší diel. Jediným menším mínusom v príbehu môže byť až abnormálna výdrž hlavného protagonistu.

Gafické spracovanie prináša do literatúry futuristický vibe

Ilustrácie v komikse sú jednoducho úžasné. Kresby sú detailné a dynamické, čo dodáva každej scéne hĺbku a intenzitu. Umelecký štýl Guillema Marcha a ďalších, dokonale zachytáva temnú atmosféru mesta, pričom každá stránka je vizuálnym majstrovským dielom. Použitie farieb a tieňov je precízne, vyvážené a efektívne, čo ešte viac zvýrazňuje dramatickosť príbehu.

Každý panel je starostlivo premyslený a obsahuje množstvo detailov, ktoré prispievajú k celkovému zážitku z čítania. Ilustrátori dokázali dokonale zachytiť emócie postáv, či už ide o Batmanovu rozhodnosť a zúrivosť, alebo o strach a zúfalstvo jeho nepriateľov. Dynamika akčných scén je vynikajúca, pričom každá sekvencia pôsobí svižne a prirodzene.

Celkový vizuálny štýl komiksu je pohlcujúci a umocňuje temný tón príbehu. Komiks vyniká aj silnými charaktermi. Batman pôsobí ako komplexný a temný hrdina, ktorý aj napriek značnej presile bojuje so svojimi vnútornými démonmi a celým zástupom nepriateľských síl.

Vedľajšie postavy, ako napríklad Catwoman, Harley Quinn alebo Lucie dostávajú dostatok priestoru na to, aby sa ich charaktery mohli rozvíjať a prispievať k celkovému príbehu. Podobne aj záporáci vynikajú komplexnými a často znepokojujúcimi motiváciami, čím predstavujú hrozby nielen pre Batmana, ale aj pre čitateľa. Ich temné plány ukazujú skutočnú inteligenciu a premyslenosť.

Ukážka: Batman 2 – Jejich temné plány 2

Dejová línia udržiava čitateľa v maximálnom napätí – hodnotenie redakcie

Príbeh 2. dielu temných plánov je plný akcie, intríg a nečakaných zvratov. Dej sa posúva svižne, bez zbytočných prieťahov, a zároveň poskytuje dostatok priestoru na rozvoj postáv a vzťahov medzi nimi. Každá scéna je starostlivo načasovaná a prispieva k celkovému napätiu a dynamike príbehu. Tematicky sa komiks venuje otázkam spravodlivosti, morálky a obety, čo dodáva príbehu hĺbku.

Autori dokázali vytvoriť hodnotný príbeh, ktorý je nielen pútavý a zábavný, ale aj premýšľavý a emocionálne bohatý. Každý zvrat a konflikt má svoje miesto a zmysel, pričom všetky prvky príbehu do seba dokonale zapadajú. Komiks sa nevyhýba ani temným a ťažkým témam, čo pridáva k jeho autentickosti a pohlcujúcej atmosfére.

„Batman 2: Jejich temné plány, díl druhý“ pokračuje v sérii vynikajúcim spôsobom a dozaista nesklame fanúšikov temného rytiera. Kvalitný scenár, úchvatná kresba a komplexný príbeh robia z tohto komiksu povinnú jazdu pre všetkých milovníkov Batmana a komiksov všeobecne. Vydavateľstvo CREW Comics opäť dokázalo, že vie, ako doručiť v českom jazyku pútavý a kvalitný komiks.

Ide o dielo, ktoré je nielen vizuálnym zážitkom, ale aj hlbokým ponorom do psychológie postáv a temného sveta, v ktorom žijú. Je to príbeh o boji proti zlu, nielen v uliciach Gotham City, ale aj v srdciach jeho obyvateľov. Každý fanúšik Batmana by mal mať tento diel vo svojej zbierke, pretože je to nielen skvelý komiks, ale aj umelecké dielo, ktoré ponúka hlboký a pohlcujúci zážitok.

Komiks si odnáša mimoriadne hodnotenie 9/10.

Zdroj: Redakcia
3