Zdroj: CREW Comics

Nadišiel zlatý vek pirátov. Obdobie honby za One Piece, Veľkým pokladom, ktorý po sebe zanechal legendárny pirát Gold Roger. Vydalo sa za ním na more pod pirátskou vlajkou množstvo mužov a žien prahnúcich po sláve. Tí všetci učarovali chlapcovi Luffymu, ktorý ich príkladne nasleduje a chce sa stať kráľom pirátov…

Tak začínajú úvodné slová slávnej manga série One Piece, ktorej „svazek 1“ nesie podtitul Romance Dawn – Dobrodružství začíná. Dielo napísal a ilustroval svetový Eiičiró Oda v roku 1997. Prvé vydanie sa obajvilo v magazíne Weekly Shonen Jump, a predstavilo svetu originálny príbeh o mladom chlapcovi, Monkey D. Luffym, ktorý sa chce stať kráľom všetkých pirátov.

Prvýkrát, v roku 2024, do českého jazyka preložili Petr Kabelka a Eliška Kabelková Vítová, pod známym českým vydavateľstvom CREW Comics. Manga obsiahla celkovo 212 strán. Žánrovo ide o dobrodružný príbeh, ktorý v budúcnosti dostane celú sériu v českom jazyku.

My sme obdržali prvý diel, vďaka spolupráci s obchodom FUNTASTIC, ktorým za tento exkluzívny kúsok veľmi pekne ďakujeme. Zároveň mangu vrelo odporúčame každému čitateľovi mangy, komiksov, anime, literatúry a fantasy. Svoje si v príbehu nájde nielen detský čitateľ, ale bezpochyby aj dospelé publikum. A teraz, ako „One Piece: Romance Dawn – Dobrodružství začíná“ obstál z nášho pohľadu?

Zdroj: Redakcia/CREW Comics

Originálny príbeh, ktorý čitateľa pohltí závratným tempom

Hneď z úvodu nás príbeh vtiahne do deja krátkou, no účinnou a výstižnou zápletkou, ktorá chytí za srdce každého, kto si mangu zoberie do rúk. Malý Luffy odmalička sleduje pirátskeho kapitána „Rudovlasého Shanksa“ a jeho posádku, ktorí si žijú slobodný život na mori. Žijú zo dňa na deň, spia, kam ich vietor zaveje, celé dni zažívajú jedno dobrodružstvo za druhým.

Luffy však nie je obyčajné dieťa. Jedného dňa omylom zje diabolské ovocie, „Gumo-gumové ovocie“, vďaka ktorému sa jeho telo zmení na gumové. Rozhodne sa, že bude nasledovať Shanksa, získa Veľký poklad – One Piece, a stane sa najznámejším kráľom pirátov na svete. Aby to však dosiahol, musí si zaobstarať vlastnú posádku, čím tiež začína samotný príbeh dospelého Luffyho.

Ako sme už vyššie načrtli, príbeh, ktorý sa neťahá zbytočnými mimodejovými linkami, vás náhle pohltí. Sledujeme cestu Luffyho, ktorého vyobrazenie sa absolútne vymyká bežným stereotypom svalnatých hrdinov. Na pohľad bezstarostný, chudý, priam až vyziabnuty chlapec so slameným klobúkom a obrovským úsmevom sa stáva stredobodom celej série.

Eiičiró nám v diele predstavuje netradičného hrdinu s cieľom, ku ktorému vedie iba jediná cesta. Dej sa odsýpa čoraz rýchlejšie každou stranou, čo čitateľovi vytvára jedinečný prehľad, naprieč celou mangou. Celkovo 8 kapitol na seba priamočiaro nadväzujú, čo nám navodzuje veľmi príjemný pocit v závere celého 1. svazku. Vydareným prekvapením sú aj viaceré zaujímavé vysvetlivky, ktoré sympaticky dopĺňajú príbeh.

Zdroj: Redakcia/CREW Comics

Hlavnými hrdinami sú kvalitne spracované postavy s autentickými schopnosťami

Fanúšikovia seriálu One Piece z Netflixu, ktorý dorazil minulý rok, alebo japonského anime, sa dozaista potešia hlavným postavám príbehu. Sú nimi spomínaný Monkey D. Luffy, ktorý sa chce stať najslávnejším pirátom. V priebehu príbehu prichádza do deja Roronoa Zoro, skúsený šermiar, ktorý sa chce stať najlepším šermiarom sveta. Nakoniec bojazlivý Koby, ktorého snom je stať sa mariňákom.

V závere narazíme aj na posledného člena základnej zostavy posádky, Nami, no k jej príbehu sa dostaneme hlbšie až v 2. svazku. Samozrejme, na scénu prichádza tiež niekoľko antagonistov, ktorí v príbehu nachádzajú svoje právoplatné miesto a čas. Každá z postáv, vyskytujúca sa v mange „One Piece“, sa nesie v duchu nenapodobiteľnej ilustrácie Odu.

Jednotlivé stránky sú hlboko prepracované, a zachytávajú množstvo detailov, aby vášnivému čitateľovi nič neuniklo. Jeho nápaditý štýl kresby krásne dopĺňa scenár, ktorý v tejto podobe prenikavo vyžaruje atmosféru celej mangy. Špeciálne by sme vyzdvihli autora Eiičirá Odu, ktorého štýl ilustrácií je skutočne jedným z najnápaditejších, ktoré japonská manga ponúka.

Scenár taktiež dopĺňajú dialógy, ktoré sú jednoduché a čitateľovi nezamotajú hlavu zbytočnými a zdĺhavými myšlienkami. Manga zaujme dospelého fanúšika, no príbeh je všeobecne postavený tak, aby dokázal zaujať a mohol ju správne uchopiť aj detský čitateľ. Preto v dialógoch nenachádzame vysvetlenia logaritmov, ale nesú sa v duchu humoru a silných citových prepojení a motivácií hlavných postáv.

Zdroj: Redakcia/CREW Comics

Záverečný dojmy a hodnotenie redakcie

Téma celého príbehu sa nesie v duchu jednoduchého, avšak veľmi milého dobrodružstva, ktoré občasne dopĺňajú tvrdšie súboje a vtipné momenty. Svoje si v príbehu nájde, či už mladší alebo starší čitateľ, ktorý daný žáner obľubuje. Šancu by však mange mal dať každý fanúšik, ktorý zbožňuje postavy so silnými motiváciami, originálnym humorom, prípadne človek, hľadajúci nenáročnú a jednoduchšiu story.

Dielo, v porovnaní s inými manga sériami svižne naberá na tempe. Príbeh sa nevlečie, a rytmus jednotlivých scén je sympaticky vyvážený, a to naprieč všetkými kapitolami. Humor strieda akčná scéna, za ktorou nasleduje dojemný moment. Ten následne opäť strieda humor, a v podobnom znení pokračuje celý príbeh.

V našej redakcii sme veľkými fanúšikmi franšízy One Piece. Baví nás najmä jednoduchosť, s akou prichádza hlavný hrdina Monkey D. Luffy. Jeho charakter priaznivo vplýva na vývoj všetkých postáv v jeho okolí. Naviac, tématika pirátov v odvetví japonskej mangy je pomenej prebádaným miestom, čo je výborné, najmä keď ste presýtení ohromujúcimi a neporaziteľnými mega protagonistami.

One Piece: Romance Dawn – Dobrodružství začíná vrelo odporúčame. Pokiaľ ste fanúšik anime a s mangou skúsenosti nemáte, práve tento kúsok je tým pravým dielom, s ktorým by ste mali začať. Ak ste skúseným čitateľom, v prípade tohto diela môžete očakávať skvelý zážitok, ktorý prináša Luffy a jeho posádka svojim sebavedomím a charizmou. Manga od nás získava krásne hodnotenie 8,5/10.

1
0

Od Martin Krug