Vo vesmíre vás nikto nebude počuť kričať: „Veľkej šéfe, nekydli mě!“. Lenže práve teraz nemá Veľký šéf alias Lobo veľa dôvodov na zmiernenie. Najskôr ho najmú na pirátsku loď – ale tak trochu proti jeho vôli. Toto bude poriadna tsunami (plná krvi a vnútorností). Pokračuje to úlohou, ktorá sa týka priamo života jeho najlepšieho kamoša… takže je to osobné!

Neskôr si Lobo zatancuje tango a bude pritom poriadne dupať. To je všetko iba obyčajná rozcvička pred zbesilou zákazkou na ozbrojené batoľa. Nech je jednoducho ktorýkoľvek deň, pre Loba nie je práve ten najlepší. Dá sa to ale vyriešiť – bezprecedentným násilím. Za rôznymi originálnymi príbehmi v zbierke stojí bravúrny scenárista Alan Grant.

O ilustrácie komiksu sa postarali viaceré mená: Carl Critchlow, Alex Horley a Ariel Olivetti. Zbierka Lobo: Mobydyk a další příběhy obsahuje zošity LOBO #39 – 44 z roku 1997. Komiks má celkovo 148 strán v brožovanej väzbe. Žánrovo ide o akčný a dobrodružný štýl plný násilia a hrubých slov. Do českého jazyka v roku 2024 preložili CREW Comics.

Nám recenzný kúsok poskytli z komiksového obchodu pre každodenných hrdinov – NEKONECNO.SK, za čo im patrí veľká vďaka. Rovnaký, prípadne aj iné diela s Lobom nájdete už teraz na ich e-shope, či priamo na kamennej predajni. A nakoniec, dokázal aj nás Lobo presvedčiť, že brutálnym násilím sa dá vyriešiť akákoľvek situácia? Odpoveď nájdete už teraz v riadkoch nižšie.

Zdroj: CREW Comics

Tentokrát ide po Lobovi nielen vražedná veľryba gigantických rozmerov

Komiks „Lobo: Mobydyk a další příběhy“ predstavuje ďalší z dielov, ktorý fanúšikom prináša drsný, no zároveň zábavný zážitok. Hlavnou postavou je opäť nekompromisný Lobo, ktorý sa ocitá v strede niekoľkých nebezpečných situácií, od pirátskej lode až po osobné vendety. Cieľom Lobovho príbehu zostáva prežiť v nepriateľskom vesmíre, kde každý deň znamená novú krvavú výzvu.

Motivácie postáv sa točia okolo prežitia a naplnenia osobných cieľov. Lobo, ako hlavná postava, svojimi rozhodnutiami ovplyvňuje celý príbeh, pričom jeho interakcie s ostatnými postavami prinášajú do deja nápaditú dynamiku a originálnu nepredvídateľnosť. Vzťahy, ktoré sa medzi postavami vyvíjajú, dodávajú príbehu hĺbku a dávajú priestor na rôzne a často aj humorné zvraty.

Jemný nedostatok však sledujeme v záporákovi, ktorý by dokázal účinkovať v komikse, ako jednotný charakter. Miesto neho sa nám predstavuje XY záporných postáv, ku ktorým si čitateľ nedokáže vybudovať hlbší vzťah. Avšak, samotný Lobo predstavuje unikátneho záporáka/anti-hrdinu, ktorý tento jemný nedostatok zapĺňa.

Scenár napísaný Alanom Grantom zostáva jednoznačne silnou stránkou komiksu. Dialógy sa vyznačujú typickým sarkazmom a cynizmom, ktoré vytvárajú autentickú atmosféru Lobovho sveta. Humor, často čierny a groteskný, pridáva k príbehu ďalší rozmer, ktorý udržiava čitateľa v neustálom napätí, no zároveň aj zábave. Vďaka tomu sa príbeh nikdy nestáva monotónnym.

Ilustračné veľdielo, ktoré precízne vystihuje Lobov charakter

Komiks vyniká nielen svojím príbehom, ale aj výnimočným vizuálnym spracovaním. Ilustrácie od Ariela Olivettiho, Carla Critchlowa a Alexa Horleyho prinášajú detailne prepracované scény, ktoré okamžite vtiahnu čitateľa do surového a brutálneho vesmíru, v ktorom Velkej šéf pôsobí. Každý ilustrátor prispieva svojím špecifickým štýlom, čo dodáva komiksu vizuálnu hĺbku a dynamiku.

Farebná paleta použitá v rámci vykreslenia rôznych scén, ešte viac zdôrazňuje temnotu a nehostinnosť Lobovho sveta. Vizuálny štýl preto nielen dopĺňa, ale aj výrazne posilňuje atmosféru príbehu, pričom každý obraz dokonale ladí s náladou jednotlivých scén. V rámci žánru sa ilustrácie vyrovnávajú tým najlepším, čo súčasný komiks ponúka.

Olivettiho schopnosť pracovať so svetlom a tieňmi, v kombinácii s Critchlowovým zmyslom pre detail a Horleyho expresívnymi scénami, vytvárajú nezabudnuteľný vizuálny zážitok. V porovnaní s inými prácami týchto ilustrátorov, Mobydyk prekonáva očakávania svojou rozmanitosťou, a zároveň aj jednotnosťou vizuálneho jazyka.

Téma komiksu naviac rezonuje prostredníctvom brutálnych a sarkastických dialógov. Atmosféra je plná násilia a cynického humoru, čo dodáva príbehu intenzitu a dramatickosť. Tón príbehu teda výrazne ovplyvňuje celkový zážitok z čítania, vytvárajúc napätie, ktoré udržiava čitateľa v neustálom očakávaní ďalšieho zvratu. Komiks predstavuje svoje myšlienky priamo a bez servítky, čím zanecháva silný dojem.

Prinútil nás Lobo k pozitívnemu hodnoteniu komiksu?

Komiks „Lobo: Mobydyk a další příběhy“ prináša do žánru a série nový dych, ktorý poteší nielen skalných fanúšikov, ale aj tých, ktorí hľadajú osviežujúci zážitok. Alan Grant svojím scenárom pridáva do príbehu originálne prvky, ktoré posúvajú Loba na novú úroveň. Príbeh je plný nečakaných zvratov a čierneho humoru, čím zachováva vernosť Lobovmu charakteru.

Zároveň však prináša nové výzvy a situácie, ktoré brilantne oživujú celú sériu. Umelecký štýl, ktorý Ariel Olivetti, Carl Critchlow a Alex Horley prinášajú, kombinuje temné a výrazné vizuálne prvky, čím vytvára unikátnu atmosféru, ktorá dokáže zaujať aj tých najnáročnejších čitateľov. Ide tak o komiks, ktorý dozaista ocenia fanúšikovia drsnej akcie, sarkastického humoru a temných sci-fi príbehov.

Vďaka svojej originalite a dynamike je vhodný pre všetkých, ktorí chcú zažiť niečo viac než len tradičný komiksový zážitok. Odporúčame ho každému, kto hľadá intenzívny a vizuálne ohromujúci príbeh, ktorý vás vtiahne a nepustí až do poslednej stránky. Upozorňujeme však na množstvo hrubých slov a brutálneho násilia, ktoré sú s Lobom späté, ako Ash Ketchum a Pikachu.

Ani tentokrát nás nemusel Lobo prinútiť, aby si od nás vyslúžil výborné hodnotenie. Komiks je presne podľa nášho gusta. Aj keď, mu chýba jednotný záporák, dokáže ho maximálne nahradiť hlavný hrdina príbehu. Lobo Mobydyk a další příběhy si od nás odnáša výborné hodnotenie 8,5/10.

1
0

Od Martin Krug